Aktivera- och avaktivera funktioner

Du kan själv bestämma vilka funktioner som ska finnas tillgängliga för föreningens medlemmar utefter de behov ni har.

Aktivera funktioner

För att hantera vilka funktioner som ska vara aktiva i din förening i Bosse, hittar du- och trycker på "redigera"-knappen, som du finner till höger om titeln "Funktioner" i sidomenyn i adminpanelen. Detta öppnar upp möjligheten att justera vilka funktioner som är tillgängliga för föreningens medlemmar.

Du kommer att se en lista med olika funktioner såsom bokningar, användarlista, felanmälan och kalender. Bredvid varje funktion finns en switch som du kan använda för att aktivera eller avaktivera respektive funktion. Att aktivera en funktion gör den tillgänglig för användning inom föreningen, medan av-aktivering döljer funktionen för medlemmarna.

Kom ihåg att funktionerna kan aktiveras och avaktiveras när som helst beroende på föreningens behov. Detta ger dig flexibiliteten att anpassa appens funktionalitet utifrån vad som är mest relevant för er förening vid olika tillfällen. Det är också klokt att se över inställningarna för respektive funktion som ni väljer att aktivera så att de fungerar optimalt för er förening. Det gör du i respektive funktions inställningar som du hittar i sidomenyn.

Det är viktigt att komma ihåg att spara dina ändringar efter att du aktiverat eller avaktiverat funktioner.