Om föreningen

Genom att regelbundet uppdatera och underhålla informationen om din förening i Bosse, skapar du en värdefull resurs för medlemmarna och stärker samhörigheten inom föreningen.

Gå till inställningar för din förening

För att lägga in eller ändra information på sidan om föreningen behöver du vara inloggad på adminpanelen.

Därefter väljer du alternativen "Om föreningen" i sidomenyn och "Inställningar".

Lägg till eller ändra föreningsbild

I denna sektion kan du lägga till en bild som representerar din förening. Använd switchen för att aktivera funktionen och klicka sedan på plus-knappen för att välja en bild. Om du redan har en bild men vill byta ut den, använd pennikonen intill bilden för att välja en ny. Kom ihåg att spara ändringarna när du är nöjd med ditt val.

Uppdatera adressinformation

För att hålla föreningens adressinformation aktuell, gå in här och uppdatera gatuadressen, postnumret och staden. Det är viktigt att adressen stämmer överens med den officiellt registrerade adressen för föreningen. Glöm inte att spara efter att du har gjort dina ändringar.

Föreningens bygg/skapelseår

Du kan välja att ange när föreningen bildades eller byggnaden uppfördes. Aktivera funktionen och skriv sedan in året. Om du inte vill visa denna information, kan du enkelt avaktivera funktionen. Spara alltid dina ändringar.

Antal föreningsmedlemmar

Ange eller uppdatera informationen om hur många medlemmar som finns i föreningen. Antalet uppdateras manuellt, så kom ihåg att justera det när nya medlemmar ansluter sig eller andra lämnar. Om du föredrar att inte visa antalet medlemmar, avaktivera bara funktionen. Kom ihåg att spara dina ändringar.

Föreningens organisationsnummer

Varje förening har ett unikt organisationsnummer. Aktivera funktionen för att lägga till eller uppdatera detta nummer. Om du inte vill att numret ska vara synligt för medlemmarna, kan du avaktivera funktionen. Det är dock viktigt att notera att organisationsnumret alltid måste anges i Bosse även om det inte visas för medlemmarna.

Beskrivning av föreningen

Här kan du skriva en detaljerad beskrivning av föreningen, dess historia, syfte, eller andra intressanta fakta. Om du vill kan du aktivera eller avaktivera denna sektion baserat på om du vill visa beskrivningen eller inte. Glöm inte att spara dina ändringar.

Föreningens gemensamma filer

Hantera dokument och filer som är relevanta för föreningens medlemmar. Exempelvis föreningens stadgar eller protokoll vid föreningsstämmor. Du kan ladda upp enstaka filer, skapa mappar för bättre organisation, eller ladda upp hela mappar med dokument. Varje fil eller mapp laddas upp där du befinner dig i filstrukturen. Om du vill ändra i ett dokument laddar du ner dokumentet, genomför dina justeringar, laddar upp det justerade dokumentet och tar bort den gamla versionen. Kom ihåg att spara alla ändringar.