Användarvillkor

Gäller för nya användare från och med 2024-09-23 och tills vidare.
Gäller för befintliga användare från och med 2024-11-01 och tills vidare.

1. Introduktion

Bosse är en digital plattform ("Tjänsten") som tillhandahålls av Solid Red AB med organisationsnummer 559185-2123 (nedan kallad "Leverantören" och refererad till som "vi", "vår" eller "oss").

Tjänsten bidrar till att skapa en smidigare och mer trivsam vardag i bostadsrättsföreningar och/eller samfälligheter. Tjänsten samlar ett flertal funktioner på samma ställe, såsom digital anslagstavla, felanmälan, bokning av gemensamma utrymmen, dokumentdelning och kommunikation. Med Tjänsten får Användare enklare kontakt med medlemmar och styrelsen, samtidigt som styrelsen får effektivare verktyg för att sköta föreningens administration. Mer information om Tjänsten framgår på vår officiella webbplats: https://www.bosseappen.se.

Tjänsten kan nyttjas genom dator, surfplatta och/eller smartphone, vilket gör den lättåtkomlig för alla Användare som kan välja att ladda ner applikationen "Bosse" för iOS och Android eller nyttja Tjänsten genom en webbläsare via https://app.bosseappen.se.

Dessa användarvillkor ("Användarvillkoren") definierar Beställarens och Användarens ("du" eller "din") rättigheter och skyldigheter i samband med användningen av Tjänsten.

2. Accept av användarvillkoren

Användarvillkoren är bindande för Beställaren från den tidpunkt då vi och Beställaren ingår Tjänsteavtalet fram till dess att Beställarens instans i Tjänsten avslutas, och mellan dig och oss från den tidpunkt du ges tillgång till Tjänsten, fram till dess att ditt Användarkonto avslutas.

Beställaren godkänner Användarvillkoren genom att ingå Tjänsteavtalet, och du godkänner Användarvillkoren genom att använda Tjänsten.

När du använder Tjänsten innebär det att du accepterar dessa Användarvillkor, och i tillämpliga fall applikationsbutikens villkor, samt att du åtar dig att följa dem. Dessutom förbinder du dig att följa vid var tid gällande lagar och regler i samband med din användning av Tjänsten, inklusive men inte begränsat till förordningar och myndighetsföreskrifter, samt eventuella riktlinjer, instruktioner eller anvisningar som ges av oss eller någon tredje part vi samarbetar med.

Om du inte accepterar vid var tid aktuella Användarvillkor, ska du inte använda Tjänsten.

3. Avtalstid

Användarvillkoren gäller fram till dess att de ersätts av nya villkor, eller fram till och med den tidpunkt ditt Användarkonto till Tjänsten avslutas.

4. Definitioner

Utöver de begrepp som definieras i löptext i Användarvillkoren, ska följande definitioner ha nedanstående innebörd när de anges med versal som begynnelsebokstav, oavsett om de används i plural eller singular, i bestämd eller obestämd form:

Administratör: avser en fysisk person som tilldelas ett Användarkonto med administratörsbehörighet som är anslutet till Beställarens instans i Tjänsten, för hantering av Beställarens instans genom administratörspanelen.

Användare: avser Föreningsanvändare, Huvudadministratör, Administratör och/eller Styrelseledamot.

Användarkonto: avser en Användares registrerade Användarkonto till Tjänsten.

Beställaren: avser den juridiska person/näringsidkare som ingår ett Tjänsteavtal med Leverantören avseende Tjänsten och som betalar för nyttjanderätten till Tjänsten.

Föreningsanvändare: avser en fysisk eller juridisk person som innehar ett Användarkonto anslutet till Beställarens instans i Tjänsten. En Föreningsanvändare kan vara exempelvis Beställarens medlemmar, styrelseledamöter eller eventuella andra inbjudna externa individer/aktörer som agerar i Beställarens intresse (exempelvis fastighetsförvaltare och revisorer).

GDPR: avser Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG (allmän dataskyddsförordning).

Huvudadministratör: avser den fysiska person som Beställaren utnämner till huvudansvarig för Beställarens instans i Tjänsten, som utgör den primära kontaktpunkten för all kommunikation med Leverantören rörande Tjänsteavtalet, och som har behörighet samt befogenhet att med bindande verkan ingå eller avsluta Tjänsteavtalet för Beställarens räkning.

Styrelseledamot: avser en fysisk person som ingår i Beställarens styrelse och som tilldelas ett Användarkonto anslutet till Beställarens instans i Tjänsten.

Tjänsteavtalet: avser avtalet avseende Tjänsten som ingås mellan Leverantören och Beställaren, vilket består av tjänstevillkoren och tillhörande bilagor (inklusive eventuella underbilagor) som hänvisar till dessa villkor.

Tredje part: avser annan än Leverantören eller Användaren.

Tredjepartstjänster: avser Tredje parts tjänster, produkter, system, information, webbplatser, programvaror, nätverk, databaser och plattformar.

Webbplatsen: avser https://bosseappen.se inklusive eventuella subdomäner.

5. Nyttjanderätt

Vi beviljar dig i egenskap av Användare en begränsad, uppsägningsbar, icke-exklusiv och icke-överlåtbar rätt att använda Tjänsten för dess avsedda ändamål i enlighet med avtalade villkor, fram till och med den tidpunkt ditt Användarkonto till Tjänsten avslutas. Ditt uppfyllande av dina förpliktelser enligt avtalsvillkoren är en nödvändig förutsättning för din rätt att använda Tjänsten. Vi förbehåller oss rätten att omedelbart återkalla nyttjanderätten om du bryter mot någon av de avtalade villkoren, missbrukar Tjänsten, eller använder Tjänsten på ett sätt som kan skada våra intressen.

6. Villkor för användning av Tjänsten

Beställarens instans

Efter att Beställaren har ingått Tjänsteavtalet med oss, kommer vi eller Huvudadministratören att:

  • a ) skapa Beställarens instans i Tjänsten,

  • b ) bjuda in Användare till Beställarens instans i Tjänsten, samt

  • c ) tilldela användarbehörigheter och användarroller till inbjudna Användare.

Användartyper

  • a ) Huvudadministratören och Administratör kan bland annat 1) skicka inbjudan till individer att ansluta sig till Beställarens instans i Tjänsten, 2) hantera delar av Tjänstens olika funktioner/inställningar tillämpliga för Användare inom Beställarens instans, samt 3) avsluta Användares anslutning till Beställarens instans i Tjänsten.

  • b ) En Styrelseledamot kan bland annat se och hantera styrelsens gemensamma fildelning.

  • c ) En Föreningsanvändare kan nyttja funktioner och/eller inställningar tillämpliga för Föreningsanvändare inom Beställarens instans.

Ålderskrav: Användaren måste vara minst 18 år för att ha rätt att använda Tjänsten.

Betalning: Beställaren ansvarar för betalningen av avgiften för Tjänsten till oss enligt villkoren reglerade i Tjänsteavtalet. Vi kommer inte att debitera dig i egenskap av enskild Användare för ditt nyttjande av Tjänsten.

Ansvar för delad information: När du delar information via Tjänsten, ansvarar du för att informationen är både korrekt och laglig. Detta innebär att all data, texter, bilder eller annat material som du tillhandahåller via Tjänsten ska vara i enlighet med gällande lagstiftning och inte på något sätt kränka tredje parts rättigheter, inklusive upphovsrätt och andra immateriella rättigheter. Du bör även säkerställa att den information du delar inte är vilseledande, förtalande eller på annat sätt skadlig. Om det skulle framkomma att den information du delat är felaktig eller olaglig, är det ditt ansvar att snarast korrigera eller ta bort sådan information.

Användarkonto: Ditt Användarkonto till Tjänsten får inte användas av någon annan än dig. Det är viktigt att du hanterar dina inloggningsuppgifter med sekretess. All aktivitet som utförs via ditt Användarkonto anses vara behörigen utförd av dig. Skulle du upptäcka eller misstänka obehörig åtkomst till ditt Användarkonto, måste du omedelbart informera oss därom samt vidta lämpliga åtgärder, såsom att byta lösenord.

Kontouppgifter: Det användarnamn och lösenord du väljer måste uppfylla de säkerhetskrav som anges i Tjänsten. Dessa krav kan komma att ändras, vilket kan kräva en ändring av ditt användarnamn och lösenord. Vi har rätt att begära en ändring av ditt användarnamn och/eller lösenord när som helst, med rimlig förvarning. Du samtycker till och förstår att en begäran om ändring av ditt användarnamn och/eller lösenord kan resultera i tillfälliga avbrott i din tillgång till Tjänsten och eventuellt även påverka alla användarkonton med anslutning till Beställarens instans i Tjänsten. Vid misstanke om att ditt användarnamn och/eller lösenord har läckt ut eller missbrukats av en obehörig person, förbehåller vi oss rätten att omedelbart inaktivera och/eller hindra din åtkomst till Tjänsten, för att förhindra fortsatt otillåten användning eller annan otillåten aktivitet.

Synlig information: Följande information registrerad inom ditt Användarkonto blir synligt för andra Användare med anslutning till samma instans som du är ansluten till: namn, e-postadress och enhet(er) i Beställarens instans (obligatoriska uppgifter). Om du har registrerat frivillig information i ditt Användarkonto, såsom beskrivning, telefonnummer och/eller profilbild, blir dessa uppgifter också synliga för andra Användare med anslutning till samma instans som du är ansluten till.

Kompabilitet och systemkrav: Du behöver ha nödvändig teknisk utrustning (som smartphone, surfplatta eller dator), programvara och internetanslutning för att kunna använda Tjänsten. Information om vid var tid gällande systemkrav och annan teknisk information specificeras på följande webbsida: https://bosseappen.se/teknisk-information.

Datatrafik: Användning av Tjänsten kan medföra kostnader för datatrafik, eftersom Tjänsten kräver en aktiv internetanslutning för att användas. Vi ansvarar inte för eventuella avgifter från din mobiloperatör eller andra tredje parter, som dataroaming eller Wi-Fi-avgifter.

Otillåtna åtgärder: Du förbinder sig att inte vidta någon av följande otillåtna åtgärder:

  • a ) använda Tjänsten på något sätt som skulle kunna betraktas som olagligt, skadligt, missbrukande, trakasserande, förtalande, kränkande eller på annat sätt stötande,

  • b ) kopiera innehåll från Tjänsten som tillhör oss eller våra licensgivare,

  • c ) reproducera, ändra eller på annat sätt förändra Tjänsten,

  • d ) hyra ut, distribuera, sälja, underlicensiera, överföra Tjänsten till tredje part,

  • e ) störa eller kringgå säkerhets- eller begränsningsmekanismer i Tjänsten,

  • f ) dekonstruera, dekompilera Tjänsten eller försöka tillgå källkod på ett sätt som inte är uttryckligen tillåtet av lag,

  • g ) sprida innehåll som innehåller skadlig kod, virus eller annan skadlig programvara,

  • h ) på annat sätt försöka störa Tjänstens normala drift och säkerhet, eller

  • i ) tillåta eller bistå någon annan att göra något av det föregående.

Kontaktuppgifter och kommunikation: Dina kontaktuppgifter som registreras i Tjänsten ska vara korrekta, aktuella och uppdaterade under hela avtalstiden. Vår kommunikation med dig avseende Tjänsten kan ske via e-post, telefonsamtal, SMS och/eller push-notiser (förutsatt att du har aktiverat push-notiser).

Externa länkar och tredjepartstjänster: Tjänsten kan innehålla länkar till webbplatser, plattformar, eller tjänster som tillhandahålls av tredje parter, vilka inte står under vår kontroll ("Externa länkar"). Dessa Externa länkar tillhandahålls enbart för din bekvämlighet och innebär inte någon form av godkännande eller stöd för det innehåll eller de tjänster som erbjuds genom dem. Vi tar inget ansvar för kvaliteten, innehållet, riktlinjerna för integritet, eller praxis hos någon av dessa tredjepartssidor eller tjänster. Din interaktion med dessa Externa länkar sker på egen risk, och därför rekommenderas du att noga granska användarvillkoren och personuppgiftspolicyn för varje tredjepartstjänst eller webbplats du besöker. Vårt integritetsmeddelande och dessa Användarvillkor gäller inte utanför Tjänsten, vilket innebär att vi inte bär något ansvar för hur dina uppgifter hanteras av dessa externa tredje parter.

Uppladdning och lagring av filer och/eller dokument: Du ansvarar för att bevara originalhandlingar samt kopior av underlag, information och material som laddas upp till Tjänsten. Du får inte ladda upp filer och/eller dokument till Tjänsten som inte är förenliga med de syften Tjänsten är avsedd att användas för. Det är exempelvis inte tillåtet att nyttja det lagringsutrymme som tillhandahålls genom Tjänsten som en lagringsplats för dina semesterbilder eller andra filer/dokument av rent privat natur utan någon koppling till Tjänsten. Information om bland annat maximal filstorlek per fil, total övre lagringsgräns för Beställarens instans m.m. specificeras på följande webbsida: https://bosseappen.se/teknisk-information.

Anstötligt innehåll: Du åtar dig att inte skicka, överföra eller på annat sätt tillgängliggöra material eller innehåll i Tjänsten som är olagligt, stötande, kränkande, vilseledande, förtalande eller på annat sätt anstötligt. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, innehåll som:

  1. är olagligt eller främjar olaglig aktivitet,
  2. är diskriminerande, nedsättande eller elakt,
  3. utgör spam eller oönskad reklam,
  4. bryter mot tredje parts rättigheter, inklusive upphovsrätt och privatliv,
  5. sprider falsk information eller vilseledande uppgifter.

Granskning av användargenererat innehåll: För att säkerställa efterlevnaden av våra avtalsvillkor har vi rätt, men inte skyldighet, att granska allt uppladdat innehåll och/eller information som du registrerar i Tjänsten, utan föregående meddelande. Vi förbehåller oss rätten att ta bort innehåll som strider mot avtalsvillkoren eller som vi misstänker bryter mot dem. Vid ditt brott mot våra avtalsvillkor har vi rätt att med omedelbar verkan begränsa, avbryta eller återkalla din nyttjanderätt och åtkomst till Tjänsten.

7. Avslutande av Användarkonto

Användare: Du kan när som helst välja att avsluta ditt Användarkonto genom inställningarna i Tjänsten. Vid avslutandet av ditt Användarkonto kommer ditt användarnamn att ersättas med ”Borttagen användare” eller liknande. Av dig uppladdade och/eller publicerade filer, dokument och inlägg kommer fortsatt att vara tillgängliga inom Beställarens instans efter Användarkontots avslutande. Du har dock möjlighet att själv ta bort sådant innehåll innan du avslutar ditt eget Användarkonto.

Beställaren: Om Beställaren vill avsluta sin instans i Tjänsten, ska Beställaren kontakta oss via e-post, eller om möjligt, kan Huvudadministratören avsluta Beställarens instans i Tjänsten genom sitt administratörskonto. När Beställarens instans Tjänsten avslutas, upphör Beställarens rätt att nyttja Tjänsten samt din anslutning till Beställarens instans i Tjänsten. När Beställarens instans i Tjänsten avslutas, kommer all information som skapats av dig och filer/dokument som uppladdats till Beställarens instans att tas bort.

Leverantören: Vi kan avsluta Användarkonton under specifika omständigheter:

  • 1 ) Inaktivitet hos Användaren

    • a ) Frånkoppling vid inaktivitet: Om du inte har varit aktiv i en Beställares instans i Tjänsten under en sammanhängande period om två (2) år, kan din anslutning till instansen komma att avslutas av oss.

    • b ) Radering av Användarkonto vid inaktivitet: Om du inte har loggat in på Plattformen under en sammanhängande period om två (2) år, kan ditt Användarkonto kan komma att raderas av oss.

      Innan någon av de ovan nämnda åtgärderna genomförs kan vi skicka ut en notifiering till din registrerade e-postadress, för att ge dig en möjlighet att agera för att förhindra åtgärderna.

  • 2 ) Meddelande om uppsägning: Vi kan också avsluta Beställarens instans i Tjänsten och/eller ett Användarkonto anslutet till Beställarens instans med iakttagande av den uppsägningstid som avtalats mellan oss och Beställaren. Uppsägningen räknas från och med den tidpunkt vi informerar om uppsägningen samt den aktuella uppsägningstiden i fråga via e-post.

  • 3 ) Avslutande av Användarkonto med omedelbar verkan: Vid misstanke om att du missbrukar Tjänsten eller bryter mot Användarvillkoren eller tillämplig lag, har vi rätt att avsluta ditt Användarkonto med omedelbar verkan, utan förvarning. Vid sådana fall får du endast registrera ett nytt Användarkonto efter vårt skriftliga godkännande.

Det finns ingen rätt till ersättning eller annan kompensation från vår sida vid avslutande av Användarkonton eller Beställarens instans i Tjänsten.

Säkerhetskopiering: Borttagen information i samband med avslutande av Beställarens instans i Tjänsten eller ditt Användarkonto, förblir lagrad i säkerhetskopieringsfiler i upp till tre (3) månader innan permanent radering sker.

8. Behandling av personuppgifter

Allmänt om behandling av personuppgifter: All behandling av personuppgifter ska ske i enlighet med Dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 ("GDPR") samt annan tillämplig dataskyddslagstiftning.

Leverantörens roll som personuppgiftsansvarig: Vi ansvarar för personuppgiftsbehandlingen när vi bestämmer ändamålen och medlen för behandlingen. Information om vår behandling av personuppgifter i egenskap av personuppgiftsansvarig framgår i vårt integritetsmeddelande som är tillgängligt på Webbplatsen: https://bosseappen.se/integritetsmeddelande.

Leverantörens roll som personuppgiftsbiträde: I de fall vi behandlar personuppgifter i egenskap av personuppgiftsbiträde, på uppdrag av någon annan som är den personuppgiftsansvarige, sker behandlingen i enlighet med den personuppgiftsansvariges instruktioner och för dennes räkning. Vid sådana fall kommer vi att hänvisa dig till att kontakta den personuppgiftsansvarige direkt, ifall du har frågor eller funderingar rörande sådan typ av personuppgiftsbehandling. Exempelvis är Beställaren personuppgiftsansvarig, och vi är Beställarens personuppgiftsbiträde, när vi behandlar personuppgifter som du registrerar inom Beställarens instans Tjänsten.

9. Support och underhåll m.m.

Tillgänglighet: Målsättningen är att Tjänsten ska vara tillgänglig dygnet runt, alla dagar om året. Dock lämnas inga garantier om att Tjänsten alltid kommer att vara fri från störningar, avbrott eller tekniska komplikationer. Det kan nämligen förekomma situationer där tillgängligheten till Tjänsten påverkas på grund av tekniskt underhåll, driftsstörningar eller säkerhetsuppdateringar. I sådana fall har vi rätt att vidta åtgärder som påverkar tillgängligheten utan förhandsavisering. Ingen form av kompensation utges för tillfälliga avbrott eller bristande tillgång som beror på dessa orsaker.

Uppdateringar: För att säkerställa en optimal användarupplevelse kommer Tjänsten regelbundet att uppdateras. Du ska alltid använda den senaste versionen av Tjänsten för att ta del av förbättringar och nya funktioner. Alla uppdateringar omfattas av de vid var tid gällande Användarvillkoren.

Felanmälan: Om du stöter på tekniska problem eller upplever fel i Tjänsten, vänligen rapportera detta genom att skicka ett e-postmeddelande till oss. Våra vid var tid aktuella kontaktuppgifter anges i slutet av dessa villkor. Rapporterade fel eller brister kommer, om möjligt, att åtgärdas inom skälig tid. Det är viktigt att notera att din enda rättighet vid eventuella fel är avhjälpande av dessa fel, och du har inte rätt till ersättning eller skadestånd för eventuella olägenheter, såvida inte annat krävs enligt gällande lag.

10. Leverantörens rättigheter

Feedback: Dina åsikter är värdefulla, och du uppmuntras att dela med dig av feedback, förslag eller rekommendationer som rör Tjänsten ("Feedback"). När du delar din Feedback till oss, är det viktigt att du:

  • a ) har rätt att framföra och dela din Feedback,
  • b ) ser till att din Feedback inte bryter mot någons rättigheter, och
  • c ) undviker att inkludera konfidentiell eller skyddad information, oavsett om informationen tillhör dig, oss eller en tredje part.

Genom att förmedla din Feedback får vi rätt att fritt använda, modifiera, vidaredistribuera, och basera arbete på den mottagna Feedbacken. Detta inkluderar alla rättigheter associerade med den förmedlade Feedbacken, och du gör detta utan någon förväntan eller krav på kompensation. Om det finns rättigheter som enligt lag inte kan överlåtas, beviljar du oss en obegränsad, världsomspännande, royaltyfri, oåterkallelig och evig licens att använda, modifiera, och skapa verk baserade på din Feedback, utan några finansiella åtaganden. Du förbinder dig även att assistera och underlätta alla steg som kan vara nödvändiga för att säkra dessa rättigheter.

Delning: Vi har rätt att dela med oss av all information som registrerats av Användare i Tjänsten till Huvudadministratören, Administratör och/eller Styrelseledamot inom Beställarens instans.

Anonymisering och användning av data: Vi har rätt att anonymisera all data som skapas genom din användning av Tjänsten. I processen för anonymisering avlägsnas alla personuppgifter, vilket resulterar i att informationen inte längre kan kopplas till dig som individ. Denna anonymiserade data är av stort värde, eftersom den möjliggör för oss att djupare förstå användarbeteenden, upptäcka mönster och trender, samt bidrar till att förbättra användarupplevelsen och utveckla Tjänsten. Vi har rätt att utan begränsning lagra, analysera, utnyttja och dela denna information, allt i överensstämmelse med gällande lagstiftning.

Underleverantörer: Vi har rätt att anlita underleverantörer för fullgörandet av våra rättigheter och/eller skyldigheter.

11. Ansvarsbegränsning

Force Majeure:** **Vi är befriade från ansvar för eventuell underlåtenhet att uppfylla våra avtalsenliga åtaganden och blir inte skadeståndsskyldiga om en sådan underlåtenhet orsakas av omständigheter utanför vår rimliga kontroll. Dessa omständigheter inkluderar, men är inte begränsade till, epidemier, pandemier, myndighetsbeslut eller -åtgärder, åsknedslag, bränder, krig, terroristhandlingar, mobilisering samt andra jämförbara händelser som rimligen inte kunnat förutses. Åtaganden som påverkats av sådana händelser ska, så snart hindret upphört och i den mån det är praktiskt möjligt, fullgöras i enlighet med avtalets villkor.

Yttre faktorer och användarsamarbete: Vi friskriver oss från ansvar för tekniska problem, förseningar eller avbrott som orsakas av faktorer utanför vår kontroll. Dessa inkluderar, men är inte begränsade till, problem som uppstår på grund av din tekniska utrustning, tredjepartstjänster eller generella nätverksstörningar. Vidare omfattar vår ansvarsfrihet situationer där eventuella brister i Tjänsten inte kan åtgärdas på grund av bristande samarbete från din sida under felsökningsprocessen.

Integration med Tredjepartstjänster: Vi strävar efter att berika användarupplevelsen genom samarbete med diverse tredjepartstjänster. Det är dock viktigt att notera att vi inte har kontroll över funktionerna och säkerheten hos dessa externa tjänster. Därför kan vi inte hållas ansvariga för eventuella problem, förseningar eller skador som uppstår i samband med användningen av dessa tredjepartstjänster. Vi uppmanar dig att vara noggrann och medveten om att dessa tjänster kan ha egna användarvillkor och policyer för personuppgiftshantering, vilka du bör läsa och förstå.

Skador hänförliga till Användaren: Vi friskriver oss från ansvar för skador som orsakas av att du har lämnat felaktig information vid registreringen eller genom felaktig hantering av Tjänsten, samt information som tillhandahålls via Tjänsten.

12. Immateriella rättigheter

Vi överför eller överlåter inte några av våra immateriella rättigheter eller tillgångar till dig eller någon Tredje part genom Användarvillkoren. Vi, eller våra licensgivare, behåller full äganderätt och kontroll över de immateriella rättigheterna relaterade till Tjänsten. Detta inkluderar utan begränsning rättigheter till den tekniska plattformen, dess mjukvara, designelement, användargränssnitt, grafik, logotyper, domännamn, varumärken, databaser, texter, bilder, videor samt alla andra verk och material som tillhandahålls genom Tjänsten. Din åtkomst och användning av Tjänsten beviljar inte dig någon licens eller rätt att använda våra immateriella tillgångar utöver vad som är nödvändigt för ditt nyttjande av Tjänsten.

13. Meddelanden

Vi sänder information relaterade till Tjänsten (och associerade tjänster) via e-post eller annan form av elektronisk kommunikation som anses lämplig, till de kontaktuppgifter du har angett i Tjänsten eller tillhandahållit på annat sätt.

14. Ändringar

Ändringar i Tjänsten: Vi förbehåller oss rätten att när som helst, med eller utan föregående meddelande, efter eget gottfinnande, göra förbättringar, lägga till eller ta bort funktionaliteter, korrigera fel eller brister i Tjänsten eller på annat sätt ändra Tjänstens utseende, funktioner, system, de tekniska kraven för tillgång till Tjänsten och andra komponenter.

Villkorsändringar: Vi förbehåller oss rätten att vid behov ändra eller komplettera Användarvillkoren. Ändringar meddelas av oss till dig på det sätt vi anser lämpligt. Detta kan inkludera e-post, en notifikation i Tjänsten eller på vår webbplats, trettio (30) kalenderdagar innan de nya villkoren träder i kraft. Ändringar som föranleds av lag, förordning eller myndighetsbeslut kan dock träda i kraft omedelbart.

Om du godkänner ändringarna behöver du inte vidta några särskilda åtgärder.

Om du inte godkänner ändringarna ska du avsluta ditt Användarkonto innan de nya villkoren träder i kraft.

Genom att fortsätta använda Tjänsten efter att de nya villkoren har trätt i kraft, omfattas du automatiskt av de nya villkoren.

Det är ditt ansvar att hålla dig uppdaterad om de aktuella avtalsvillkoren. De vid var tid gällande avtalsvillkoren finns publicerade på vår webbplats.

Alla framtida ändringar eller tillägg till Användarvillkoren kommer att ha företräde över tidigare versioner.

15. Övriga bestämmelser

Bestämmelses ogiltighet: Om svensk domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle bedöma att någon bestämmelse i dessa Användarvillkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. I den mån ogiltigheten väsentligen påverkar parts rättigheter eller skyldigheter enligt villkoren, ska skälig jämkning i villkoren ske.

Bestämmelses överlevnad: Bestämmelser i dessa Användarvillkor avseende bland annat immateriella rättigheter, ansvarsbegränsning, tillämplig lag och tvistelösning samt eventuella övriga bestämmelser som uttryckligen eller med hänsyn till dess karaktär är avsedda att gälla även efter avtalets upphörande eller utgång, ska fortsätta att gälla även efter det att avtalet har avslutats.

Överlåtelse: Vi har rätt att, helt eller delvis, överföra eller överlåta våra rättigheter och skyldigheter utan ditt samtycke. Du får inte överlåta dina rättigheter eller skyldigheter enligt avtalsvillkoren, utan ett föregående skriftligt godkännande från oss.

Tidigare användarvillkor: Dessa Användarvillkor ersätter eventuella tidigare användarvillkor.

16. Lagval och tvistelösning

Användarvillkoren samt din användning av Tjänsten ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk lagstiftning. Detta innebär att Sveriges lagar tillämpas, utan att ta hänsyn till principer om lagkonflikter.

Tvister som uppstår mellan oss och Beställaren ska slutligt avgöras genom skiljedomsförfarande administrerat av SCC Skiljedomsinstitut ("SCC"). Regler för Förenklat skiljeförfarande ska tillämpas om inte SCC med beaktande av målets svårighetsgrad, tvisteföremålets värde och övriga omständigheter bestämmer att Skiljedomsregler ska tillämpas. I sistnämnda fall ska SCC också bestämma om skiljenämnden ska bestå av en eller tre skiljedomare. Skiljeförfarandets säte ska vara Stockholm, Sverige. Språket för förfarandet ska vara svenska. Svensk lag ska tillämpas på tvisten. Skiljeförfarandet och information som uppstår i samband med skiljedomen ska anses utgöra konfidentiell information och omfattas av sekretess.

Tvister som uppstår mellan oss och Användare ska slutligt avgöras genom svensk allmän domstol, om inte annat följer av tillämplig tvingande lagstiftning.

Det är viktigt att understryka att eventuella konflikter eller tvister som uppstår mellan Beställaren och dess Användare, eller mellan andra parter, faller utanför ramen för Användarvillkoren. Vi uppmuntrar de inblandade parterna att aktivt söka en direkt och gemensam lösning på sina tvister. Vi står neutrala i dessa frågor och våra avtalsvillkor är inte utformade för att hantera sådana typer av konflikter. Ansvaret för att lösa sådana tvister åligger de involverade parterna själva.

17. Leverantörens kontaktuppgifter

Nedan följer våra företags- och kontaktuppgifter:

Firma: Solid Red AB
Org.nr.: 559185-2123
E-post: support@bosseappen.se

Postadress: Götaforsliden 17, 431 34 Mölndal

Äldre versioner